woensdag 19 juni 2013

Week 11.2 Faller 460 Mammuthoehle

Vorig jaar lukte het me niet dit model al in te passen. Het probleem zat hem toen in de aandrijfmotor.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik niet de enige ben met deze problemen. Vele mensen hebben geprobeerd het model werkend te krijgen, maar hebben gefaald.

Daarom heb ik besloten het model niet-werkend te maken.
Ik sluit wel de lampjes aan. Dit zijn er 10.
En ik sluit de aandrijving voor de figuren op het model aan.

Het model is inmiddels bijna af: alle onderdelen, met uitzondering van de achterkant en het dak.

De lampjes zijn al werkend!

De figuren bewegen nog niet, maar de motor draait. Het aansluiten van de nylondraadjes is echt monnikenwerk. Vreselijk langdradig en akelig precies werk. Ik ga kijken of me dat dit jaar nog lukt. Inmiddels zitten de eerste draden. Het werkt wel maar niet van harte. In de praktijk zal het er wel op neerkomen dat ik het model neerzet, de lampjes aanzet, en verder niets.