zondag 9 juni 2013

week 10.1 Faller Reuzenrad 140470 en 140312: Balen!

Helaas het rad draaide vorig jaar niet. Er ontbrak een onderdeel en dit was zo belangrijk dat ik het rad niet af kon maken. Eind vorig jaar heb ik het onderdeel van Faller gehad. Dus nu kan ik aan de slag.

Dit is het Faller 140470 Reuzenrad voor de verbouwing.
Helaas is het me niet gelukt om dit in week 10 te doen. Dus dan maar een weekje later.

- aansluiten motor: dit bleek niets ingewikkelds te zijn. Alleen de draadjes aansluiten. De aansluiting van de motor naar het rad is echter veel ingewikkelder;

De chip.

Bevestiging tussen motor en reuzenrad.

Aan het rad komt een klein onderdeel met veer om de aansluiting goed te houden.


- afmaken rad: er zijn enkele kleine onderdelen die nog moeten. De kleurtjes aan de voorzijde laat ik voor wat ze zijn. Ik ga met name dit jaar voor het technische deel;

- opnieuw bevestigen wagentjes: dit is echt een drama. Elk bakje moet bijgevijld worden. Helaas werken ze dan nog niet goed. Ik heb geen idee wat er mis is;

- mannetjes in de wagentjes zetten: deze liggen op voorraad;

- aansluiten verlichting:niet aan toegekomen;

- onderdelen toevoegen: niet aan toegekomen;

Als het me niet lukt het reuzenrad draaiende te maken, ga ik eens nadenken of het een goed idee is om een andere attractie toe te voegen die wel werkt. Bijvoorbeeld de Polyp in combi met de Draaimolen. Deze werken alle twee.

Helaas, helaas...

Niet gelukt. De motor draait, alleen hij brengt de energie niet over op het ronde rubber, waardoor het rad niet gaat draaien. Echt doodzonde.

Dan treedt plan B in werking. Ik ga nu in hoog tempo Faller 140312 Reuzenrad bouwen. Met motor maar zonder werkende lichtjes. hopelijk haal ik dit wel.