dinsdag 17 juni 2014

Week 23.3. Faller Top In - problemen - oplossingen -

Inmiddels heb ik 3 botsautootjes werkend en draaiend in het midden van de attractie. Helaas blijft het daarbij. Ik durf het niet aan ook de ketting te laten gaan, want de foutmarge hierop is erg groot.

Waarom werkt het nu wel?

Ik heb per botsauto gekeken wat het probleem was.

Het bleek de plaat niet helemaal goed viel waardoor er een slechte verbinding was tussen de magneten en de botsauto's. Daarnaast bleek dat de rail niet goed liep. Blijkbaar had ik de magneetjes er niet helemaal goed aan gedaan.

Vervolgens liepen de auto's zo stroef over de plaat, mede veroorzaakt door een stoflaag en rotzooi op de plaat. Dat deze veelvuldig meer moest dragen dan hij kon.

Oplossing: ik heb alle auto's en de ketting verwijderd. Vervolgens heb ik getest met 1 auto en een heleboel smeermiddel, zowel onder de auto als bij de radertjes. Dan een 2e auto en als laatste een 3e auto.

Volgend jaar ga ik de attractie uitbreiden, maar die ketting houd ik er vermoedelijk buiten, alleen maar een bron van ellende.