dinsdag 3 juni 2014

Week 21.2. Faller 325 Toren Rust

De toren is redelijk eenvoudig in elkaar te zetten. Voor het onderpaneel heb ik bedacht een aantal lampjes toe te voegen. Daarmee is het geheel zo'n beetje af.

Dan de elektronica.

De meegeleverde motor "draait om" als er voldoende weerstand is. Probleem is dat er echt veel weerstand moet zijn en dat de draad vast kan komen te zitten.

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een perfecte aansluiting.

Als alternatief zou je in het beweegbare deel een sterke magneet kunnen doen en in de paal boven en onder een reedcontact. Als je deze aansluit om elektronica zou je een verandering van richting kunnen bewerkstelligen bij het reedcontact en er zelf voor kunnen zorgen dat de attractie even stilstaat. Dit is een veel leuker effect.

De oplossing voor de draad heb ik nog niet helemaal. Misschien is het toevoegen van een wat meer kunststofachtige draad een eenvoudige manier om klossen tegen te gaan. Ik heb ook gedacht om een stalen draad in de paal te doen. Nadeel hiervan is dat deze een stuk onder de attractie uitkomt (net zo lang als de lengte van de paal). Daarnaast moet ook het gewicht opgevangen worden.

Zodra ik een goede oplossing voor beide problemen heb, meld ik me.