maandag 4 juni 2012

Week 22. Maken kermisattracties IV Faller Musik Express 140437 Faller Pit's Steilwand-show 140330 (juni 2012)

Planning: het maken van de Musik Express en Pit's Steillwand-show

Uitwerking:

Faller 140437 Musik Express (Klik hier voor de link naar Faller): Het bouwpakket ziet er echt fantastisch uit. Het heeft me een dagje gekost om het af te maken en een dagje om het te schilderen en te verouderen. Het resultaat is er.
Omdat het motortje uitsteekt naar beneden heb ik een groot gat in het landschap moeten maken, maar dat valt gelukkig helemaal weg onder de Musik Express.

Faller 140437 Musik Express. Nog ongeschilderd.

Het opschrift is handgeschilderd in een vuurdesign.

Klein beetje overbelicht, maar wel mooi.


Toen nog de electronica. Ik ben er echt niet handig in. De motor draait maar de wagentje vliegen er uit, de motor hapert regelmatig, dus het werkt maar matig tot niet. Ik weet niet hoe ik het moet oplossen, ga er eens goed voor zitten, volgende week.
De lampjes daarentegen doen het goed. Alleen dan moet je er wel veel hebben: 8 onder het model en 5 er boven. In het bouwpakket zitten er maar 5, dus heb ik er te weinig. Een paar verschillende kleurtjes is ook leuk. Dat betekent weer een tripje naar Breda of Duitsland.

Faller 140330 Pit's Steilwand-show: Gelukkig heb ik deze vorig jaar al gebouwd. Scheelt een boel werk. Echter bij de eerste tests gaat het verkeerd. Het motortje draait niet. Dit heb ik inmiddels hersteld. Helaas sluit ook de draaiende ronde niet goed aan. Ik denk dat het probleem op te lossen is, maar ben er nog niet helemaal uit.

Eerst maar eens de kassa.


Kortom: het ziet er geweldig uit, maar werkt voor geen meter. Beetje frustrerend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Je kunt hier je bericht achterlaten. Bedankt!