vrijdag 22 juni 2012

Nieuwe aankopen voor de kermis!

Vandaag zijn we naar Haps geweest. Ja, ik kende het ook niet. Onze voormalige fotograaf van kantoor, en inmiddels goede kennis trouwde. Er was een leuk 20'er jaren circusthema. Daar word je als kermisbouwer erg gelukkig van!

Op de terugweg had ik mijn vrouw een etentje belooft in Nijmegen, haar oude studentenstad. Het werd Meneer Dijkstra. Een leuk, klein eettentje met een heel vriendelijke eigenaresse.

Daarvoor even bij de plaatselijke treinenwinkel geweest. De eigenaar is een fervent treinenliefhebber. De winkel is niet groot, maar de service is fantastisch. Kijk eens op www.interhobby.nl

Ik heb een paar kleine aankopen gedaan:

Viessmann 60706 (2x) 6 Parklantaarns
Bush 7653 Halloween-diorama
Bush 7638 Winter-diorama (oke, niet voor de kermis maar kerstmis)
mini-lampjes Faller in rood, blauw, oranje en groen
mini-lampjes Merk onbekend in witte kleur

Mijn aankopen.

De twee diorama's waren leuk afgeprijsd.

Ik kwam er achter dat in het donker de kermis er erg zwart uit ziet. Ik hoop het zo op te kunnen lossen.

Parklantaarns:
2 - onder aan de grote trap links
2 - naast het reuzenrad
2 - koffiekopjes/roundabout (deze twee had ik nog liggen)
4 - middenplein
2 - Pitt's Steilwandshow
2 - helemaal rechts bij het hekwerk

De parklantaarns moeten voorgeboord worden met een houtboor van 6 mm. Ik maak eerst een kleiner gaatje met een 4-5 mm boor. Daarna het grotere gat met de grotere boor. De kans op scheuren van het gips neemt daarmee fors af.
De draden zijn ook een beetje lastig. Deze komen op de verkeerde plaats uit, namelijk in de drielaags tempex-plaat. Ik heb een kleine sleuf gevijld waardoor de draad netjes weggewerkt kan worden.

Minilampjes:
Nog niet gedaan, maar gepland
rood - aardbeienstand
oranje - pompoenenstand
blauw - geen idee, misschien koffiekopjes zodra ze af zijn, in de kassabooth
groen - geen idee
wit - fritetent
wit - suikerspinkraam
wit - schiettent
wit - zoetwarenkraam

Halloween-diorama:
Motor met zijspan - Pitt's Steilwandshow
Standbeeld met engel - Spookslot
Diverse kruizen - Spookslot
Skelettenarm - Spookslot
Engel met doodskist - Spookslot

Een close-up van de Halloween-diorama.