maandag 11 juni 2012

Week 23. Maken kermisattracties V Vollmer 3620, 3622 en 3623 (juni 2012)

Planning: het maken van drie Vollmer bouwpakketten 3620, 3622, 3623. (Later ook nog Vollmer 5153 en Vollmer 3130.)

Uitwerking:

Vollmer 3620 Schiffschaukel: Op maandag ben ik begonnen met de bouw van de attractie. Dit is simpeler en groffer dan ik gewend ben van Faller. Desalniettemin fijn om een keer wat makkelijker te bouwen. Wat ook opvalt zijn de vreemde decals. Er zitten handgeschilderde, halfgemaakte foto's en totaal misplaatste exemplaren tussen. Waarschijnlijk ga ik er een paar vervangen.
Op zaterdag is de Schiffschaukel al bijna klaar.De bootjes zijn van een vreemd kleurtje. Deze heb ik op zaterdag in geel en blauw geschilderd met als tweede kleur rood. Er moet nog een kleurtje bij om het te vervolmaken. Het wordt met al die kleurtjes en drogen wel een beetje krap op zondag.
Ik heb het model een bruine wash gegeven. Hierdoor ziet het er meer antiek uit.

Zij zijn ook blij dat de Schiffschaukel / scjhommel klaar is. Vollmer 3620.

Vollmer 3622 carussel: Zaterdag begonnen met de carussel. De geel, blauwe en oranje kleuren zijn erg hard, net zoals bij de Schiffschaukel. Dus ook hier heb ik deze onderdelen geschilderd. Ook de grondplaat heb ik maar geschilderd. Deze vond ik iets te saai voor zijn leuke kleine attractie. Ik heb de trappen nu in een ander kleurtje dan de rest.

De roundabout staat te wachten op plaatsing.

Het is een kleurrijke bedoeling. Nu nog een motortje Vollmer 4200.


Vollmer 3623 feesttent: Zoals altijd heb ik ook deze eerst weer in de was gezet. Ik denk, weet niet zeker, dat het beter is om eerst alle bouwpakketten te wassen met warm water en afwasmiddel. Het plastic hecht dan beter en is beter te beschilderen. De feesttent is behoorlijk groot in relatie tot de andere attractie van Vollmer. De grondplaat is weer saai, dus die heb ik een ander kleurtje gegeven. De verhoging is rood geschilderd. Ook de tent zelf is niet helemaal naar mijn zin. Deze geef ik een nieuwe basiskleur. De voorgedrukte strepen, schilder ik er op.
Zondag is de vloer met een bruine wash behandeld. Dit geeft een mooie oude look.

De tent zonder de strepen. Op de achtergrond het werk van dit weekend.

Close-up van drinkende dames. Let ook op de achtergrond en het podium.

Vollmer 5153 aardbeienkraam: Op het laatste moment, en omdat het bouwen zo lekker ging, toch maar besloten om ook deze kraam te maken. Het modelletje is leuk, met leuke decals. Een klein uurtje werk en daarna flink schilderen en verouderen, want de kleurstelling is niet fijn. Dus heb ik deze maar na de teleurstellende wedstrijd van Nederland-Denemarken geschilderd. Dan is de avond een beetje goed. Natuurlijk blijft de attractie rood, maar nu een wat vollere kleur. Er komt groen op het dak en geel als garnering.

De aardbeienkraam en pompoenenkraam gebroederlijk naast elkaar. Vollmer 5153 en 3110.


Vollmer 3110 pompoenenkraam: Dit is hetzelfde model als de aardbeienstand, alleen in een vreselijke oranje kleur. Ze hebben hier wat extra decals, met name pompoenen en een flikkerend rood lampje Daarnaast zitten er een heleboel plaatjes bij, met name van pompoenen natuurlijk. Ook dit is een heel leuk en schattig modelletje. Alleen...waar zal ik de twee kraampjes neerzetten? Ik zit te denken achter de Schiffschaukel in het middenrif.
Ook na de wedstrijd een vies oranje kleurtje gemaakt van geel en rood en de attractie geschilderd. Het is nu wel heel oranje. Er moet nog een kleurtje of zoiets bij, maar wat?
Op zondag besloten dat ik bepaalde details groen maak. Werkt erg goed!

Geweldige decals. En dit is nog niet eens alles. Vollmer 3110.

Vollmer 4200 motor: Ik heb twee motortjes nodig voor de Schiffschaukel en de Carussel. Helaas zit ik een beetje krap in mijn tijd. Ben benieuwd waar je er eentje snel en makkelijk kunt kopen voor niet te veel geld. Als alternatief kan ik misschien een Faller motor gebruiken.

Woodland bos: Aan de achterzijde van Pit's Steilwandshow en de Musik Express sluit de achterwand niet goed aan bij het landschap. Dit wil ik opvullen met bosjesachtig materiaal. Helaas, niets aan gedaan dit weekend. Op maandag het eerste proefstukje gedaan.

Faller luchtballon: Jaren geleden heb ik een van de luchtballonnen gekocht. Dit was de witte met extra autootje. De luchtballon is natuurlijk geweldig om boven de kermis te hangen. Mijn lieftallige echtgenote is helemaal "into painting" dus di heb ik gevraagd om er iets feestelijks van te maken. Wat denk je hiervan? Geheel in de kleuren van Tilburg!

Zo zag de luchtballon er uit.

Het is bijna af, in de kleuren van Tilburg.


Ik ben er bijna, nog drie weken... Het enige dat ik nog moet doen is vier attracties aan de praat krijgen (god weet hoe), het spookslot en het reuzenrad. Dan alles naar het kantoor en hopen dat alles dat werkt dit nog steeds doet. Pfffff!!