maandag 11 juni 2012

Week 24. Maken kermisattracties VI (juni 2012)

Planning: rozentuin maken, publiek schilderen, spookslot, struiken.

Uitwerking:

Spookslot:
Ik moet een aantal dingen doen. Te beginnen met het maken van onkruid op de wanden aan de buitenzijde en struiken in het gebouw. Deze heb ik in twee keer gedaan, daarna een beetje zwart/bruin geschilderd.
De ondergrond moet gemaakt worden van gips, daarna zwart geschilderd, strooisel plakken, graven plaatsen, verouderen en plaatsen skeletten. Op maandag begonnen met het struikgewas aan de buitenzijde. Afgelopen zondag pas weer iets kunnen doen. Het gisp is zeer grof aangebracht. Dit lukte maar half, maar je ziet het straks toch niet. De ondergrond is donkerbruin geschilderd, er is modderkleurig strooisel van Woodland opgedaan en daarna heb ik een aantal stukjes onkruid in het spookslot gestrooid.
In het spookslot zit inmiddels een rood flitslampje.
Er staan dode bomen in. Maar liefst 6-10 verschillende graven. Het hoogtepunt zijn de 10-15 onderdelen van skeletten.
De afdekplaat is van foam, deze is grijs geschilderd en daarna voorzien van grijs strooisel.
Op de plaat staat links een standbeeld met engel. In het midden komt een monster. Dit monster is zwart gebrusht, daarna gedeeltelijk grijs, daarna weer zwart en daarna veroudeerd met zwart/grijs/bruin/groen. Daarachter maak ik een billboard. Dit is van foam met fout bewerkt en daarna donkerbruin geschilderd. Daarop een gekleurde plaat met GEISTERTEMPEL.

Grrrrr!!!

Misschien nog wel dreigender zo.

De engel uit het Halloween-diorama.

De engel lijkt een rode gloed af te geven.


Rozentuin:
Eindelijk zijn op maandag de laatste stengels geplaatst. Het zijn er 120 in het totaal. Wat een ontzettend rotwerk. Nu nog de rozen zelf er op... weer 120...
De eerste 20 zitten er sinds zondag op. Het gaat niet echt lekker, dus maar even laten rusten.

De tovenaar. De rozen beginnen te bloeien.

De heks laat de rozen sneller bloeien.


Publiek schilderen:
er zijn nog ongeveer 25 poppetjes nodig op de roundabout, zo'n 40-50 voor de feesttent, 20 voor de Musik Express. Veel dus. Ook dit heb ik uitgesteld.

Struiken:
Er komt een rij met struikgewas achter het rechterdeel van het landschap. op maandag heb ik een proefstukje gemaakt. Ben benieuwd naar het resultaat. Al het struikgewas is op zondag geplaatst. Het effect is niet verkeerd.

Zaterdag hebben we een feestje gehad. Dus niet kunnen doorwerken. Wel leuk gehad! Waarschijnlijk weten veel mensen van deze website. De hits nemen fors toe!
Ook de hele week en zelfs het weekend daarop hard aan bovenstaande dingen gewerkt. helaas nog steeds niet klaar.

Aansluiten lampen en roudabout:
Ik heb 6 parklantaarns en de roundabout in het middenrif aangesloten. En zo waar, alles werkt perfect! Ik heb wel het idee dat de trafo overbelast raakt, dus zet ik er maar een tweede naast.

Een leuk alternatief voorde koffiekopjes.

Het begint donker te worden.




Ai, ik loop achter met nog slechts 1 week te gaan...........