zondag 24 juni 2012

Maken kermisattracties VII. Faller 140470 Reuzenrad (juni 2012)

Het laatste project loopt...


Eerst het oude model tevoorschijn getoverd. Wat blijkt: ik ben bijna klaar!

Eigenlijk moet alleen het rad nog bevestigd worden, een paar kleine onderdeeltjes opnieuw geplakt worden, de motor aangesloten en natuurlijk de gondeltjes.

Alle onderdelen zijn zo'n beetje geplakt.

De gondeltjes gaan redelijk naar wens. Het is wel veel, heel veel, werk.

Allemaal gondeltjes!
Inmiddels zijn de gondeltjes geplakt. De eerste serie stickers zit er op. Nu nog de rest. Daarna vernissen en verouderen en als het kan een poppetje er in.

De motor moet nog. Deze moet getest en geplakt worden.

Bevestiging van het reuzenrad. Dit is een probleem: er ontbreekt een onderdeel. Ik heb het andere reuzenrad ook, maar het onderdeel zit er niet bij. dus maar weer Faller gemaild. Ik hoop dat ze het onderdeel hebben liggen. Zonder dit draait het rad nooit...............
Vrijdag goed nieuws! Post van Faller. helaas hebben ze het verkeerde onderdeeltje toegestuurd. Ai, even opnieuw bellen dan maar.

Dit onderdeel heb ik dus twee keer nodig, maar ja...

Ondergrond reuzenrad: Voor de ondergrond heb ik een 5 mm dikke foam plaat. Deze snij ik in de juiste grootte. De bloemetjes aan de zijkanten laat ik lekker buiten de foamplaat vallen. De plaat wordt donkerbruin geschilderd. Hierop komt modderbruin strooisel van Woodland. In de hoeken komen vier foto's, telkens twee voorstellingen maar dan in spiegelbeeld, van de Tilburgse kermis uit 2010 (reuzenrad). Het onderstel van het reuzenrad wordt uiteraard verouderd.

Leuk detail: ik heb het reuzenrad ongeveer twee jaar geleden gekocht in Dusseldorf. De winkel waar ik het kocht was een goede reden om vak naar Dusseldorf te gaan. Dit bouwpakket was mijn afscheid van deze prachtige zaak. Ze zijn helaas gestopt.
Je begrijpt: dit was een donkere dag. Als een klein wonder vond ik diezelfde dag een andere treinenwinkel in Dusseldorf. Iets minder fraai, maar heel compleet!