maandag 28 mei 2012

Week 21. Maken kermisattracties III Faller Kindercaroussel 140316 (mei 2012)

Planning: Een lang pinksterweekend, dus veel werk aan de winkel. Ik ga de kindercaroussel van Faller schilderen en maken en plaatsen, poppetjes schilderen (10-60 stuks), de koffiekopjes proberen aan de praat te brengen en tulpen planten.

Uitwerking:

Faller 140316 kindercaroussel (Klik hier voor de link naar de Faller-site): op zaterdag begonnen met de bouw. Ik heb de paardjes al in een basiskleur staan. Zaterdag heb ik de paardjes verder geschilderd. Daarnaast zijn de eerste bouwwerkzaamheden verricht. Zondag alle paardjes en poppetjes geplakt en de rest gedaan. Het is een groot kleurenfestival. Maandag testdag.

Faller 140316 met steltlopers en schiffschaukel op de voorgrond.
Nog een keer de kinderdraaimolen Faller 140316.
Jammer dat hij nog niet werkt...

Preiser 16328 zittende figuren: ik ben al de hele week bezig met schilderen, maar het vordert nog niet echt. Op zaterdag heb ik de eerste 10 figuren gemaakt en de eerste figuren op het landschap gezet. Zondag gewoon verder gegaan, heb er nu ongeveer 30 af. Inmiddels staat alles vol. Foto's volgen.

Het terras is inmiddels bijna vol, met dank aan Preiser. "Even vragen aan de serveerster."

"Opa is erg moe."

"Op stap met oma"

"Relaxen op een bankje"


Faller koffiekopjes: zaterdag een testje gedaan. Het molentje draait nu. Zondag nogmaals een klein testje.

BUSH tulpenveld: op zondag eerst het overtollige strooisel van Woodland weggehaald. Daarna heel voorzichtig en langzaam een voor een de tulpen gemaakt. Wat een rotwerkje. Wel een mooi resultaat! (als ik het ooit af krijg.)

De tulpen beginnen te bloeien.

Begint er leuk uit te zien.

De andere kant van de tuin.

Viessmann 5016 fontein: eindelijk de fontein aan de slag gekregen. Vraag niet hoe, het werkt!! Oeps, op maandag is het weer afgelopen... en op dinsdag werkt het weer ...

Het begint wat drukker te worden op de kermis.

Een close-up van de fontein.

Draad: mijn vrouw heeft ijzerdraad gekocht om de lijm van Revell werkend te houden. Het buisje moet zo nu en dan doorgeprikt worden. Heel aardig!