zondag 13 mei 2012

Week 20. Maken kermisattracties II - Faller 326, Faller 140318, Faller 140320, Viessmann 5016 (mei 2012)

Planning: Koffiemolen/Schiffschaukel/fontein

Deze week staat het middelstuk op de verlanglijst, of in ieder geval een deel daarvan.
De koffiemolen werkt nog niet zo goed en de schiffschaukel werkt al helemaal niet. De fontein is lastig te installeren. Het wordt een moeilijk weekendje. Gelukkig is het hemelvaart, dus een extra dagje pret.

Uitwerking:

Faller 326 koffiemolen: Met Hemelvaart heb ik de eerste pogingen gedaan om de koffiemolen te laten werken. Om de een of andere reden draait de schijf niet meer. Ik heb het hele ding uit elkaar gehaald. Waarschijnlijk is het probleem opgelost. Nu hopen dat het morgen nog steeds werkt. Helaas...toch niet opgelost. Vrijdag en zaterdag lopen prutsen, niets helpt. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Volgende week weer proberen. Ik laat het zondag maar even met rust. 

Faller 140318 Schiffschaukel: Eindelijk. Na veel proberen werkt het! Ik had blijkbaar een onderdeel, een belangrijk onderdeel, verkeerd gemonteerd. Deze heb ik hersteld. Ik heb lijm toegevoegd aan de gondeltjes. Het werkt! Zelfs het flinkeren van het lampje is leuk. Alleen de motor is moeilijk goed vast te zetten. Bij het plaatsen in het landschap en het toevoegen van wat vet lopen eindelijk alle schommels!

Faller Schiffschaukel

Schiffschaukel en steltlopers een goede combinatie.


Faller 140320 schiettent en snoepkraam (klik hier voor de link naar de Faller-site): Uitsluitend wat decals toegevoegd. De kramen zien er nu wat volwassener uit.

Faller 140320 in het landschap met onder de foto's. Rechts is de weegschaal goed te zien.


De schietkraam met geweren en de eetkraam met weegschaal en andere bakjes.

Viessmann 5016 fontein: Om deze te installeren heb je een houtboor van minimaal 1,2 cm nodig om een gat te boren. Het lampje werkt prima. Helaas werkt het motortje niet. Ik heb de attractie uitvoerig meerdere keren getest en heb geen idee wat er mis kan zijn. Heel jammer.

Viessmann 5016 fontein.

De Viessmann 5016 fontein by night.


Rondom de fontein moeten een aantal bloemen in 4 perkjes worden toegevoegd. Hiervoor gebruik ik de sets van BUSH 1205 (120 rozen). Erg lastig. Het is de bedoeling om 5 bloemen bij elkaar te doen. Van dit idee ben ik afgeweken. In de praktijk erg moeilijk en wat minder ruimtedekkend. Dus 2-3-4 bloemen bij elkaar en daarnaast setjes van 1-2 bloemen. De ruimte wordt nu beter gevuld. Ik heb de eerste test met strooisel (aardekleur) lopen.

Midden in de perkjes staan figuren van CAESAR MINIATURES set Fantasy 104 schaal 1:72. Er worden 4 poppetjes geplaatst: een tovenaar, heks, barbaar en prins. Netjes in gouden/bronzen kleur.

Overigen: Om alles terug te kunnen vinden heb ik de oude beschrijvingen en dergelijke weer opgedoken. Deze bewaar ik in een grote vuilniszak en dan per bouwpakket in een lchtdicht afsluitbaar plastic zakje. Het systeem werkt goed. Alles is er nog en de bouwpakketten kunnen nu afgemaakt worden.