maandag 9 april 2012

Week 13. Bijwerken landschappen II (april 2012)

Planing: het plaatsen van allerlei leuke kleine dingen in het linkerlandschap.

Uitwerking: Uiteindelijk is het allemaal iets minder geworden als de planning was. Zo heb ik het terras niet afgewerkt en is het reuzenrad ook nog niet klaar. Dit staat nu voor later gepland.

Uiterst links heb ik strooisel op het landschap gegooid. Net daarvoor staan drie voetstukken waarop twee ridders te paard en enkele schilden komen. Deze heb ik uiteindelijk een week later neergezet en ze zijn fantastisch! De riddertjes komen uit een set van Revell (Franse ridders) schaal 1:72. Juist omdat de schaal licht afwijkend is komen de figuren als standbeeld veel beter uit.

Onderaan de trap heb ik een terras gepland. hiervoor heb ik tafels geschilderd, maar nog niet geplaatst en een aantal parasollen geschilderd in opvallende kleuren. Op de achtergrond komen twee kraampjes: een frituurkraam en nog iets (moet ik nog plannen). Op de voorgrond komt de kleine Faller zweefmolen. Deze heb ik sterk verouderd. De attractie ziet er nu veel natuurlijker en vriendelijker uit. Ik moet nog wel een brief sturen nar Faller omdat er een klein stukje kwijt is, hopelijk krijg ik het van hun.

Om het reuzenrad heb ik van een wit hek een rood hek gemaakt. Aan de binnenzijde wordt dit opgevuld met laserprecieze bloemen van Bush in rood en wit. Daarbinnen komen twee foto's van een reuzenrad dat op de kermis van Tilburg stond in 2010.
Helemaal rechts op het diorama staan een aantal buikdanseressen uit de figurenset van Preiser (kermisset). In het totaal staan er ongeveer 60-70 poppetjes op dit deel.

Op naar deel III!

Buikdanseressen, nu nog zonder slangen.

Overview van het linkerdeel.


Faller reuzenrad, zonder gondels.