maandag 9 april 2012

Week 14. Bijwerken landschappen III (april 2012)

Planning: het plaatsen van allerlei leuke kleine dingen op het rechterdeel.

Uitwerking: Traditioneel is op paaszaterdag de eerste TEC (Trix Express Club) -clubdag van het jaar in Mijdrecht. Vroeger stond ik voor de start al bij de kassa om binnengelaten te worden. Tegenwoordig ga ik, ook omdat ik steeds vaker op paaszaterdag moet werken, later op de dag. Na een paar uurtjes en een aantal leuke gesprekken met medeclubleden heb ik mijn verlanglijstje weer afgewerkt: deze keer waren het een heleboel rails (70 stuks), twee armseinen en een rangeerlokje.

Op eerste paasdag is het werk van deze week begonnen. Het hele landschap is gestofzuigd en schoongemaakt. Het meest rechtse deel is hiermee zo goed als klaar.

In het totaal staan er nu ongeveer 150 poppetjes op de baan. Er komen er nog ongeveer 50 voor de diverse attracties en 50 zittende op de terrasjes. Waarschijnlijk ga ik er volgende jaar een heleboel bijmaken. Een stuk of 600 in het totaal is beter, het lijkt nu een beetje leeg.


Het spookslot aan het begin van het weekend.

IJsjes!
Op tweede paasdag heb ik de ondergrond van het rechtermiddelste landschap gemaakt.
Op de verhoging zijn hekjes aangebracht om wat kleur en diversiteit aan te brengen. Op de trap enkele bankjes.


Op de trap naar de Faller Power Tower.

Ook nog wat hekwerk rondom de motorattractie, een paar bankjes en vuilnisbakken en natuurlijk zes mooie mini-motors. Deze zijn echt geweldig!
Noch 16400 BMW R60.
Noch 16410 Zundapp KS 50.
Noch 16430 Northon Commander 850.
Noch 16440 Honda CB 750.
Bush 70.1152 Trike en bike.

Motoren kijken.
Het spookslot is van een andere orde. Dit is een verdraaid ingewikkeld complex aan het worden. Ik heb enkele spoken aan de buitenzijde verouderd en op het trapje geplaatst en aan de muur gehangen. op verschillende plaatsen zijn mannetjes neergezet.
Vervolgens heb ik een hekwerk (zwart met goud) en twee gouden deuren geplaatst op de randen van het spookslot (BUSH 6018). Hierdoor ziet het gebouw er direct beter uit.
Op de voorgrond van het spookslot heb ik enkele parasols geplaatst. Hierdoor is er wat meer kleur in het landschap gebracht.
De figuren zijn van Caesar Miniatures Fantasy 103 Undead. Ik heb ze alleen moeten verouderen.

Het spookslot op zondagavond, het hekwerk is van Bush.

Even weg van het leuke gedeelte en weer naar het snijden en schilderen, daarna komen de attracties!