zondag 15 april 2012

Week 16. Achtergrond kermis II (april 2012)

Reuzenrad op de kermis van Tilburg 2010

Soms is onweer een voordeel

Planning: snijden en verven van de achterzijde van de achtergrond, verven van de voorzijde van de achtergrond.


Deze komt op de voorkant bij de schietkraam, hoeveel zijn het er?

Uitwerking: zaterdag weer eerst gewerkt. Daarna dacht ik slim te zijn. Ik heb 4 meter achtergrond voor de garage gelegd. Netjes op een krant en in een keer alles met witte verf gespoten. Alles laten drogen en klaar...dacht ik. En toen ging het regenen. Helaas kreeg ik het te laat in de gaten en alles was dan ook door-en-door nat. De hele boel afgedroogd, gelukkig valt de schade mee.

Op zondag ben ik doorgegaan met spuiten van de achterkanten. Dit ging in een hoog tempo en met een mooi resultaat.
Daarnaast heb ik alle foto's voor de achtergrond en de voorgrond uitgezocht. Deze heb ik naar mijn schoonvader doorgestuurd. Hij is een wizard op het gebied van foto's en het bewerken er van.

Whohoe!!!

Deel twee van de zondag is gelukt. Ik heb alle delen van de achtergrond lichtblauw geschilderd. Gisteren de pech met het weer. Vandaag heb ik op zolder gespoten. Uiteindelijk heb ik met een hele kleine spuit in 1,5 uur alle delen gespoten.


Spookslot

Dit is de achtergrond als bouwpakket.

Kortom: slecht begonnen, goed geeindigd.

Nog iets bijzonders: vandaag eindelijk openbaar. Ik ben benieuwd.