zondag 18 maart 2012

Week 12. Bijwerken landschappen I (maart 2012)

Planning: het maken van alle kleine zaken in het middenlandschap.

 Uitvoering: dit zijn de leuke weken! Eindelijk kun je eens echt succes zien.

Strooisel bij trap: hiervoor heb ik een grijze kleur van Bush gebruikt.

Strooisel koffiedraaimolen: hier zit een gemĂȘleerde kleur op van lichtgrijs en wit. Dit geeft een speelser uiterlijk.

Mannetjes: ik heb ongeveer 50-60 verschillende poppetjes gebruikt. Desalniettemin geeft dit een redelijk leeg beeld. Hoogtepunten zijn de ballonnenman, steltenlopers en de ijscokar.

Hekwerken: rondom de koffiezet staat een sterk verouderd wit hekwerk. Om de andere twee dingen staat een licht verouderd wit hekwerk.

Bankjes: ik heb vier kleurtjes. In dit landschap overheerst donkerblauw.

Fontein: ik was niet erg tevreden over het plastic uiterlijk van de fontein. Nadat ik deze grijs en lichtbruin heb geschilderd ziet het er een stuk natuurlijker uit.

Standbeelden: ik zijn vier gouden standbeelden in de tuinen, vier zilveren standbeelden bij de draaimolen en zes zilveren standbeelden rond de schiffschaukel.

Tuin: het is de bedoeling om vier perkjes met rozen aan te leggen.

Twee standjes: ik heb twee standjes voor de koffiedraaimolen gezet. Deze heb ik enigszins bijgeschilderd omdat ook deze weer een te plastic uiterlijk hadden. Dit is opgelost. Leuk is met name de schiettent met een aantal mensen die met een geweer staan. Het andere standje is een snoepkraam. Er staat een verpleegsterachtig poppetje in. Alles is zo'n beetje gelukt behalve het aanleggen van de tuin en de fontein.

Steltlopers van Preiser (zelf geschilderd, zoals alle 200 poppetjes).

Dansende beer met draaiorgel en aapjes (beetje fout).

Zonder geld geen ijsje!

Faller schiettent met schutters.

Op naar deel II!