zaterdag 10 maart 2012

Week 10. Vernissen (maart 2012)

Planning: alles vernissen.

Uitwerking: Een geweldige week!!! Na het drama van vorige week (en ik was nog wel jarig) maakt deze week een boel goed. Ik heb de landschappen bijgewerkt met verf, een nieuw kleurtje er bij gedaan, trappen gewit, trappen gemaakt (eindelijk), het spookslot geschilderd en verouderd.

Op zaterdag had ik al bijna het werk voor een heel weekend gedaan. er zitten op 2 van de 3 landschappen al 2 lagen vernis. Ik was bang dat ik te weinig vernis zou hebben, maar het potje is bijna op en ik ben bijna klaar. Kortom: fantastisch! Ditto voor het resultaat. Oh ja, op zondag heb ik even snel de achterkant van het derde landschap gevernist in twee lagen.

de twee geverniste landschappen heb ik verouderd met dye van modelmates.co.uk. Dit is een soort wateroplosbare verf die er voor zorgt dat er een filmlaagje over het landschap komt. de eerste twee lagen zitten er op. het resultaat is voor de liggende delen prachtig voor de voorzijde matig (meot ik nog herstellen) en voor de achtergrond prima.

Speciale dank aan mijn vrouw: zij heef goed geholpen met het weekend vrij houden en mee helpen met vernissen. Alle twee even belangrijk.

...dus weer op schema...zelfs iets voor op schema...