zondag 29 januari 2012

Week 5. Gipsmallen Werkstatt Sporle en Anita decor linkerzijde deel II. (februari 2012)

Planning: het maken van een omlijsten voor de Top Spin en de standbeelden. Het leggen van de vloeren van het grote middenstuk.

Uitvoering: vorige week heb ik een stukje voor kunnen werken, dus deze week staat er niet veel op het programma. De linkerzijde heeft nogal wat grondgipsmallen nodig. Deze had ik wel gemaakt, maar de dikte was niet overal hetzelfde. hierdoor lukte het me pas op zondag om de bestrating goed aan te leggen.
Linkerzijde landschap volledig in de gipsmallen.
Het laatste stukje gips.

Het vinden van een mooie sokkel is echt een ramp geweest. Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd, zelfs kralendeeltjes. Of het was te grof, of het was er gewoon niet. Heel vervelend. Uiteindelijk heb ik het simpel opgelost met kleine gesneden stukjes balsahout en een omlijsting van plastic (2 mm dik). Het ziet er best leuk uit en voor drie kleine sokkels meer dan genoeg.

Ondertussen heb ik ook vast de achtergrond gemaakt voor het vierde deel. Dit deel probeer ik te maken terwijl ik met de andere drie delen bezig ben. Het gaat me waarschijnlijk, eigenlijk wel zeker, niet lukken de hoofdattractie te maken, dus is het meer vooruitwerken voor volgend jaar, maar toch. het zal maar klaar zijn.

Nog steeds op schema...