zaterdag 28 januari 2012

Week 2. Gipsmallen Werkstatt Sporle en Anita Decor middendeel deel I. (januari 2012)

Het middendeel voor ga ik als eerste bewerken.

Aan de achterzijde worden de eerste gipsmallen vastgeplakt met houtlijm. Om later een wat hogere achtergrond te kunnen bevestigen komen er 30 cm hoge latjes die het karton moeten tegenhouden (later meer).

De voorzijde van de platen worden opgevuld met muurplaten van Werkstatt Spoerle. Ik maak een combinatie van enkele soorten om het geheel iets speelser te maken en met name wat minder saai vorm te geven.

Het kost nogal wat zaag- en schuurwerk om alles redelijk in elkaar te laten passen, maar het lukt vrij aardig.

De mallen heb ik deels al eens ooit gegoten. Helaas grotendeels niet. Dit betekent dat ik elke week 6 weken lang 80 gipsmallen moet maken. Inmiddels zit ik in week 2 en het vordert gestaag.

Nog steeds op schema...