zaterdag 28 januari 2012

Week 1. Het maken van de ondergrond. (januari 2012)


Planning: maken van de ondergrond van alle delen.

Uitvoering: de ondergrond maak ik sinds enkele jaren van blauwe tempexplaten. Deze zijn iets duurder, maar veel beter te bewerken dan de traditionele tempexplaten, laten minder geluid door, zijn voldoende sterk en niet al te zwaar. Normaal kun je ze halen bij een groothandel. Ik dacht niet dat een gewone doe-het-zelf-zaak dit hebben.

Ik maak het geheel in 4 delen:
links: 30 cm diep en 125 cm lang
midden voor: 30 cm diep en 105 lang
midden achter: 40 cm diep en 80 cm lang
rechts: 30 cm diep en 145 lang

Elke plaat bestaat uit drie op elkaar geplakte stukken tempex van 2 cm hoogte.

Alles wordt netjes gezaagd en daarna met een schuurblok bijgewerkt. Enkele stukken zijn extra hoog gemaakt om een wat vriendelijker landschap te maken. Alles recht-toe-recht-aan is zo saai. ik weet dat het daarmee niet lijkt op een traditioneel kermislandschap, ergens midden in een stad. Maar eigenlijk maak ik een beetje een kruising tussen een kermis en een pretpark. Dit geeft meer mogelijkheden en geeft het geheel een meer speelse indruk.