maandag 27 januari 2014

Week 4.1. Verouderen met Modelmates

Ik ken Modelmates van twee jaar geleden op de beurs Eurospoor in Utrecht.

Toen heb ik een startpakketje gekocht voor weinig geld en hoopte ik op een leuk effect.

Dit effect lukte grotendeels en ik was dan ook erg blij met mijn aankoop. Ik kwam er wel achter dat de verf zo af en toe, als je het met te veel water mengde, een slecht beeld gaf.

In 2012 stonden ze tot mijn grote teleurstelling niet op de beurs en kon ik mijn tekorten niet aanvullen. Erg vervelend.

Vorig jaar waren ze er weer en met een nieuw produkt. Sterker nog met een nieuwe lijn.

De nieuwe produkten zouden beter zijn dan de oudere en er zijn een hele serie nieuwe kleuren.

Inmiddels heb ik het nodige, nog niet alles, uitgeprobeerd.

De nieuwe lijn is inderdaad veel beter!

Ik heb zwart, donkergrijs en lichtgrijs geprobeerd. Het donkere grijs en zwarte gebruik ik nu voor ondergronden bij diverse kramen. Het is dikker, droogt mooier op, kleurvaster en beter zichtbaar op donkere ondergronden.
De lichtgrijze kleur gebruik ik zo'n beetje overal. Op ondergronden, attracties, vloeren, etc. Het geeft een hele lichte tint aan anders nogal plastik ogende attracties. Ook hier een forse verbetering.

De donkerbruine, modderachtige, kleur is ook verbeterd. Ik zie hier echter weinig verschillen. Dat wil zeggen dat ik er gelukkig met deze kleur was en nog steeds ben. Met name bij kraampjes en allerlei houtachtige afwerkingen is dit mijn grote favoriet. Soms gebruik ik het ook ter afwisseling van grijs om twee tinten te hebben.

Verder heb ik ook nog de groene koperoxidatie gebruikt. Ik heb een kapje op een attractie die eerst vies groen was en nu vies groen is. Maar in verschillende kleurtinten. Veel beter en erg prettig.

Voor mijn winterlandschap heb ik een potje witte wash. Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat! 

Kortom een fantastisch produkt!

Ps. De eigenaar en maker van het produkt is een leuke en bijzonder enthousiaste Engelsman. Een genot om mee te praten.

Hier de link naar de website (met uitgebreide instructies)

Hier een link naar YouTube-filmpjes over het gebruik (van een andere fanatieke gebruiker)