zaterdag 21 juli 2012

Vakantie aankopen 2012. Frankfurt am Main Duitsland

Dit jaar zijn we op vakantie geweest naar Frankfurt am Main, Duitsland.

Er zouden maar liefst 5! treinenwinkels in de stad zijn. Helaas waren er twee dicht. Twee andere hadden een zeer beperkt assortiment of zijn gewoonweg duur.

Maar er was ook een lichtpuntje, namelijk Conrad. Deze elektronicazaak zit in het hartje van Frankfurt en is bekender onder www.conrad.nl/ce. Deze enorme winkel is het Walhalla voor mannen met een technisch verstand. Ook al hoor ik daar niet bij, toch heb ik iets geweldigs gevonden. De Synergy21: dit is een 5 meter lange led-band, die je kunt knippen. Op zich niets bijzonders maar hij verandert van led-kleur en is met 4 programma's programmeerbaar! Geweldig! Daarnaast is het gewoon leuk om Conrad als het ware aan te kunnen raken. Ik heb 200 stekkertjes gekocht (110x grijs en 100x wit) voor euro 0,15 per stuk. Ik kom slechtere deals tegen. Ook leuk waren de 5 verschillende trafo's varierend van 30 tot 150 VA voor ongeveer euro 1,-- per VA.

Conrad: www.conrad.nl Zeill 58

Modellparadies: www.modellparadies24.de Karlstrasse 12 (ik dacht niet bestaand, maar volgens internet wel, dus dat was pech).

Hans Dersch: Eckenheimer Landstrasse 115 (geen website) (ik krijg het idee dat ze er veel van weten, ze hebben behoorlijk wat, maar zijn nogal duur).

Hobbytreff am Zoo: Ostbahnhof 15? (beetje vage buurt) (het leek of de winkel op z'n laatste benen staat).

Ik heb net op: Frankfurt am Main, Duitsland, Modellbau gegoogled. Blijkbaar zijn er nog meer treinenwinkels. Helaas ben ik daar niet geweest..... Gelukkig voor mijn vrouw wist ik niet van het bestaan.
Stekkertjes en stekkertjes.