zaterdag 7 juli 2012

Onderstel

Helemaal vergeten.......

Ik dacht dat ik het volledige landschap op de radiator kon zetten. Een laatste testje laat zien dat dat niet gaat lukken.

Dus vrijdag al het hout gekocht. Gezien de bouwmogelijkheden in de etalage heb ik voor het volgende gekozen:

- 2 onderplaten van 5,5 mm triplex van ieder 190 cm lang en 31 breed (een aardige jongen van de GAMMA heeft het op maat gezaagd);

- dit rust op een houten onderstel van 1,2x3 cm dik hout (meer ruimte heb ik niet om de radiator heen);

- de pootjes zijn ook 1,2 cm. dik maar wat breder. Deze bevestig ik met kleine tussenstukjes aan het onderstel;

- dat wordt vrijdag en zaterdag dus flink doorbouwen, dan kan het zaterdagavond drogen en zondag alles naar kantoor.

Het wordt een race tegen de klok! Zaterdagmiddag, nog steeds niet begonnen en morgen moet het klaar zijn...

Zaterdag heb ik het blad van het onderstel gemaakt.
In plaats van werken met de zaagtafel heb ik alles met de hand gezaagd. Het kost meer tijd maar is wat fraaier. Het lijmen van het eerste onderstel ging niet helemaal goed, maar het tweede ziet er nietjes uit. Het doel was een lichte constructie te maken en dat is gelukt.
inmiddels heb ik de helft van de poten op maat gezaagd. Aan de voorkant maak ik poten aan het triplex vast. Deze zijn 52 cm hoog. Zondag de rest.

Net voordat ik de laatste restjes heb geplakt.


...En klaar!... Nu nog drogen en dan is alles af.