maandag 26 mei 2014

Week 20.2. Top In

Mensen die mijn blog volgen weten dat ik een broertje dood heb aan elektronica.

Om de een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om alles goed werkzaam te krijgen.

Zo ook de problemen met de Faller 140435 Top In.

Vorig jaar werkte het ding netjes. Ik zet het in de etalage en nog geen dag later stopt het en krijg ik 'm niet meer aan de praat.

Dit jaar weer een nieuwe poging.

Ik heb alle franje er uit gehaald en de volgende dingen gedaan:
Motor
- de motor vervangen
- de ketting aan de onderzijde opnieuw geplakt
- slecht zittende onderdelen verwijderd
- alle karretjes verwijderd
- vervolgens 1 wagentje teruggebracht: deze werkt!
- nog een wagentje toegevoegd: deze werkt ook!
nu de rest nog...

Verlichting
Onder het dak heb ik een drietal led-lampjes toegevoegd.
Twee witte lampjes en een van kleur wisselend lampje.
deze werken... (na veel ellende)