zondag 18 mei 2014

Week 19.1. Op en neer baan - de aanleg -

Vandaag ben ik begonnen met een kleine op-en-neer-baan.

Ik maak twee rechte stukken rails van ieder ongeveer 3.50-4.00 meter. Deze komen naast elkaar te liggen met aan het einde een klein stationnetje.

Eerst snij ik tempex op een grootte van 1.25 meter * 10 cm.

Vervolgens werk ik aan de voor- en achterzijde de tempex bij met een vijl en schuurblok. Huurdoor krijg je een wat afgevlakt oppervlak.

In het midden tussen de rails verwijder ik een klein stukje tempex op dezelfde wijze.

Daarna teken ik opnieuw de rails in met een stift.

Ik smeer de tempex in met houtlijm om er vervolgens de rails op te leggen en daarna de steenslag.

Als laatste werk ik de slechte puntjes bij.

Klaar is Kees!

Oh ja, volgende week de elektronica...