zondag 2 februari 2014

Week 5. Faller 325 Rust

Helemaal aan de rechterzijde wil ik een grote toren plaatsen. Hierdoor krijgt het landschap meer uitstraling en meer volume.

In eerste instantie wilde ik de Power Tower neerzetten, maar deze schijnt erg ingewikkeld te zijn. Dus is het de Rust geworden. Deze heeft een hoogte van 70 cm en valt dus meer dan voldoende op.

Het eerste deel van het bouwpakket gaat als een speer. Heel ingewikkeld is het niet.

Het plaatsen van de motor gaat uitstekend. Ook hier geen problemen.

Dan het aanleggen van de draden. Ook dit valt reuze mee.

De eerste test van de toren. Het bakje dat naar boven moet gaan klemt een beetje maar daarna gaat alles prima. Dan is het bakje boven en .... De hele toren valt uit elkaar.

Wat is het geval? Het is de bedoeling dat op het moment dat het bakje boven is de draad zodanig blokkeert dat de motor hierdoor automatisch van richting wijzigt en de draad weer afrolt.het enige probleem is dat er hierdoor erg veel kracht op het bakje en de draad komt. Ik had de draad wel goed vastgemaakt maar niet zo goed. Wist ik veel...

Morgen ga ik alles opnieuw aansluiten en dan laat ik het een week drogen en doe ik een nieuwe test. Benieuwd? Ik ook................