maandag 20 mei 2013

Week 7. Afwerken schilderen Preiser-figuren 16343, Faller Wellenflug 140317 en Faller Break Dance nr. 1 140437

Deze week heb ik ingeruimd om de laatste hand te leggen aan een aantal zaken:

Preiser 16343 Toeschouwers

Alle poppetjes worden geschilderd en geplaatst in het landschap.

Ondertussen staat de eerste serie op zaterdag op het kermisplein. Daarnaast zijn er een aantal zittende poppetjes die ik in enkele attracties heb gezet.

De overige figuren worden afgeschilderd. Ik heb links en rechts een steekje laten vallen en ik ben bezig deze foutjes weg te werken.

Het kermisplein begint aardig vol te raken en ook een aantal attracties zien er goed en vol uit. Dus bijna klaar op zondagavond.


Faller 140317 Wellenflug

Ik mis aan het begin van de week een onderdeel. Zonder dit onderdeel kan ik het model niet afbouwen en werkt het niet. De mechaniek is erg kwetsbaar en het onderdeeltje zit op een ongelukkige plaats.
Inmiddels is het onderdeel binnen en ben ik weer aan het bouwen. Het gaat in een redelijk tempo, maar helaas moet ik wachten totdat een draadje gelijmd is aan een onderdeel. Dit moet met secondenlijm. Deze lijm gebruik ik liever niet dus is het een kwestie van lijmen met universele lijm van Bisonkit en een dag wachten.

Ondanks het lange Pinksterweekend heb ik weinig aan deze attractie gedaan. Ik heb me met name bezig gehouden met schilderen en herstellen van het midden-landschap. Misschien volgende week weer.


Faller 140437 Break Dance Nr. 1

Deze is helemaal klaar maar moet naar boven gebracht worden en in het landschap worden ingebouwd.